fredag 17 september 2010

on 5 comments

Hoppet lever

Rastlösheten kom krypande efter middagen igår och jag var helt enkelt tvungen att köra ett löppass. Jag var även intresserad av hur vaden kändes. Skulle den hålla? Värmde upp två km i bra tempo för att sedan gå över i lite spontanintervaller, dels för att testa vaden, dels för att få upp farten. Det blev fyra stycken femhundringar i 3.50-4.00-tempo med femhundra lätt jogg mellan. Totalt blev det tio km idag och mot förmodan så kändes det rätt bra! Väl hemma så plockade jag fram ett par isklampar ur frysen och kylde vaden i tio minuter. Vet i fan om det hjälpte, men det känns rätt bra i dag i alla fall!

Om känslan finns där så kanske det bli ett minipass ikväll, med lite fartökningar bara för att få upp farten ytterligare.

5 kommentarer:

  1. Hoppas vaden blir bra snart! Håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Synd att ni startar före oss på 10k, imorgon lär jag behöva en rygg i vinden. Brukar hamna i mitt eget vacum och det känns inte bra med tanke på morgondagens vindutsikter.

    Hoppas att vaden känns så bra att du kan starta!

    SvaraRadera
  3. @Jenny: Tack!
    @Katarina: Tror jag också skulle behöva en rygg imorgon...en väldigt bred sådan! :)

    SvaraRadera
  4. Ses i morgon. Kommer du i mål innan mig så blir jag imponerad. Jag kör bara milen i morgon så tar du första milen på 40 min så kan jag gå ut i rygg på dig :)

    SvaraRadera
  5. Lovar att göra mitt bästa Tony!! :)

    SvaraRadera